Restauratie

Hieronder kan je terug gaan in de tijd en kijken hoe deze wagen evolueert.

Ga terug | Print

356 BT5 75PK restauratie

07.12.2010

Het resultaat

Top
07.12.2010

De opbouw

Nu staat de auto klaar om alle elektriciteit te vernieuwen. Elk draadje moet eraan geloven. De Porsche zal ook een achtermistlicht krijgen om conform te zijn met de Belgische wetgeving.

Top
07.12.2010

Het einde is in zicht ..

Nadat de grondlaag volledig ingedroogd is, wordt de auto volledig glad geschuurd en wordt waar nodig nieuwe plaat ingelast. Vervolgens komt er een eerste grondlaag op. De auto is nu volledig glad en krijgt stilaan weer zijn oorspronkelijke vorm terug.

Top
07.12.2010

Detail maakt het verschil...

Nadat de auto volledig tot op de grondplaat werd afgeschuurd werd er een roestwerende laag opgezet.

Top
07.12.2010

Niet alleen de buitenkant wordt bewerkt ...

Top
07.12.2010

Het koetswerk wordt uiteraard ook volledig onder handen genomen

Het koetswerk wordt uiteraard ook volledig onder handen genomen, zodat we uiteindelijk belanden bij de originele kleur, Ruby Red, of gaan we last minute toch nog kiezen voor een zilveren uitvoering?

Het voertuig wordt volledig met schuurborstels schoon gemaakt tot op de grondplaat gezien de quasi vrije (Californische) carosserie zodat we een mooi egaal oppervlak krijgen. Daarna kunnen we pas echt beginnen te spuiten.

Top
07.12.2010

De afbouw

De binnenkant daarentegen zag er iets minder aantrekkelijk uit… Op sommige plaatsen kon je letterlijk doorheen het ijzer kijken. Het bleef echter een uitdaging om ook deze keer weer een prachtig resultaat af te leveren…

Top
07.12.2010

Voor de werken

De Porsche 356 BT5 werd bij ons, Classic Car Workshop, binnengebracht voor restauratie. De bedoeling was dat het prachtige voertuig terug in zijn originele staat werd gezet en dat de motor nagekeken werd.

Top